سلامت نیوز: حقوق کمک پرستار درسال 96 معاون درمان وزیر بهداشت گفت: نظام جدید پرداخت حقوق و مزایـای پرستاران و پیراپزشکان مراکز درمان دولتی امروز اعلام و از اول آبان اجرایی مـی‌شود. حقوق کمک پرستار درسال 96 این شیوه پرداختی بر اساس نظام مبتنی بر عملکرد اجرا مـی‌شود و حداقل دریـافتی پرستاران و کارشناسان پیراپزشک یک مـیلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

محمد آقاجانی درون گفت و گو با فارس افزود: امروز طی مراسمـی خبر روش جدید محاسبه و پرداخت حقوق و مزایـای کارکنان غیر پزشک مراکز درمانی شامل پرستاران و پیراپزشکان اعلام مـی‌شود. حقوق کمک پرستار درسال 96 محاسبات و پرداخت بـه این روش نیز از اول آبان خواهد بود و کادر غیر پزشکان معوقه حقوق و مزایـای خود را بر اساس نظام جدید از اول آبان دریـافت خواهند کرد.

وی ادامـه داد: نظام جدید پرداخت بـه کارکنان غیر پزشک بیمارستانـها بـه عنوان نظام مبتنی بر عملکرد شناخته مـی شود و پرستاران و پیراپزشکان بر اساس مـیزان و حجم خدمات،سختی کار و نوع بخشی کـه در آن فعالیت مـی کنند و کیفیت کارشناسان دریـافتی بیشتری خواهند داشت.

وی گفت: افزایش دریـافتی حقوق پرستاران و پیراپزشکان با توجه بـه افزایش درآمد بیمارستانـها و مراکز درمانی دولتی کـه ناشی از بهبود کیفیت خدمات آنـهاست صورت مـی گیرد.

معاون وزیر بهداشت درون پاسخ بـه این پرسش کـه مـیانگین افزایش حقوق پرستاران و پیراپزشکان یـا حداقل و حداکثر افزایش آن چقدر است، حقوق کمک پرستار درسال 96 توضیح داد: نمـی توانیم مـیانگین یـا حداقل و حداکثری به منظور افزایش حقوق و دریـافتی آنان اعلام کنیم چون بیمارستان بـه بیمارستان فرق مـی کند و مانند تعرفه های پزشکی نیست کـه بتوانیم به منظور آن حداقل و حداکثر و مـیانگین اعلام کنیم.

آقاجانی ادامـه داد:‌ با این وجود با توجه بـه حجم و سختی کار پرستاران و پیراپزشکان مـیزان افزایش حقوق و مزایـای ‌آنـها برایشان چشمگیر خواهد بود و با توجه بـه برآوردی کـه داریم مجموع مـیزان دریـافتی پرستاران از یک مـیلیون و 800 هزار تومان کمتر نخواهد بود.




[حداقل حقوق پرستاران یک مـیلیون و ۸۰۰ هزار تومان - پرستار ... حقوق کمک پرستار درسال 96]

نویسنده و منبع: سلامت نیوز | تاریخ انتشار: Fri, 20 Jul 2018 16:59:00 +0000